سیب زمینی جان می دونستی اینجا، وقتی کسی پولی توی بانک می ذاره، باید ماهانه یک چیزی به بانک بده، بابت زحمتی که بانک متقبل شده است؟

بانک اینجا از پولدار، پول نگهداری سرمایه اش را می گیره، و گویا موقع وام دادن، سود نمی گیره.

درست بر خلاف بانکداری اسلامی که از وام گیرنده محتاج، سود آنچنانی می گیرند، اسما 18 درصد ولی حساب که می کنی اقلا 60 درصد میفته،

بعد کنارش می گن ربا هم نخورید!

بعد به پولداره، سود پرداخت می کنند!

سرشونم بالاست!

تازه، خبر داری این پولهای نفتی که فروخته اند و تو کره و سایر کشورها بلوکه شده، شامل این قضیه می شه و ما نه فقط سودی نمی گیریم، که ماهانه کلی هم از پولی که پیششون داریم کسر می شه؟!

ببین به کجا رسیده ایم! بعد می گن سرفرازیم و الخ و دولخ!

ارزونترین بانکها شش تا هفت یورو در ماه می گیره. برای وقتی که صاحب حساب 25 سال به بالا باشه. بانکهای دیگه ماهانه ده دوازده یورو می گیرند و اگه بیمه های پزشکی هم ازشون بخری که برو بالا دیگه، بانک قبلی من تو پرتغال بیمه سالانه دندونپزشکی می فروخت ماهی دوازده یورو، سه ماه اول هم خدمات نمی داد، اون نه ماه هم درمانگاههای خاصی خدمات می داد فقط. بیمه پزشکی در سقف های مختلف می شد خرید که ارزونترینش ماهانه 23 یورو می شد.

چطوره سیب زمینی جان؟ خوبه؟